November ute og inne

Kanskje best å advare om at dette innlegget nok til tider kan gi inntrykk av å være litt sutrete.

Her på Østlandet har det vært en usedvanlig grå og regntung november. Da det kuliminerte i gårsdagens øspøs regnvær, kjente jeg at begeret begynte å bli fullt av alt dette som kommer ned fra himmelen og gjør at dagslyset knapt viser seg. Humøret sank mangfoldige grader og tanken på at november så vidt er halvgått virket heller ikke didrekte oppmuntrende.

Det er akkurat som om gråværet gjør meg ekstra sløv og tiltaksløs. Jeg kommer liksom ikke i gang med noe, hverken strikkeprosjekter eller annet.





Jeg har strikket en og en halv julepresang men så var det stopp. Det står flere på gjørelisten, men det frister liksom ikke og det er jo så lenge igjen til jul, er det ikke? Jeg begynte på et sjal, men synes ikke det ble jevnt nok eller at garnet kom til sin rett så det har jeg rekket opp. En liten prøvelapp har jeg imidlertid fått lagd, til noe som kanskje hvis og når jeg får guts til å starte, kan bli en Tempest-jakke. Ikke stort å vise til med andre ord.

I tiden jeg ikke bruker til å strikke eller gjøre andre fornuftige ting, surfer jeg rundt i andres blogger. Det er så utrolig mange dyktige folk, som både er kreative, produktive og som skriver om interessante ting på en fing og artig måte. Masse inspirasjon og hente med andre ord, og en fin måte å utsette ting på for meg.

I dag var det imidlertid oppholdsvær i perioder, og sola kom til og med innom på en blek og kort snarvisitt og eg klarte å få litt sol i ansiktet! Jeg så mitt snitt til å få fotografert litt ute for jeg visste ikke at fotografering på senhøsten skulle bli en sånn utfordring i forhold til å få bra bilder til bloggen. Blitsbilder inne i mørket er ikke så inspirerende, men det kommer nok uunngåelig til å bli mer av det i vinter.



Det var bare å gå nærme nok, så ble motivene straks mindre novembergrå!




Persille hjalp meg hele veien, med å stryke seg bortil busker og grener og klatre i det jeg skulle ta bilde av, så hun fikk satt det i bevegelse. Hun syntes nok jeg trengre litt mer utfordring enn det jeg hadde.



Støvlene er i daglig bruk!



Da skal jeg gi meg for i dag, ha en fin kveld i novembermørket, tenn et lys!

Kommentarer

Sylke sa…
Heisann, du har da klart å fange noen fine novembermotiver med bildene dine! Så godt med litt sol i alt det grå, det trenger vi... Klem, ønsker deg en hyggelig kveld :)
Mariann S sa…
Regndråpar er iallefall flotte på bilde *trøsteklem* Vi har vore heldige med en flott høstmåned no, men ellers har det regna meir enn nok også på mine kantar. No når det går mot advent og jul, kjenner eg at veret opptek meg mindre enn ellers :) Raudfargen og bruken av levande lys gjer meg godt :) Ønsker deg ein fin kveld :)
Turid sa…
Så flotte novemberbilder. Ja, det er nå litt slik jeg også har det og litt sånn jeg også så naturen idag. Akkurat i det jeg kom inn igjen fra en liten fototur i hagen, kom det imidlertid litt sol. Da så jeg at vinduene burde vært vasket :-D. Vi får ta det med et smil. Ønsker deg en riktig god uke videre.
amylin sa…
Flotte stemningsbilder fra november. Flotte farger på det du holder på å strikke.
Ja, sånn som været er nå, må det da være lov å bli pittelitegrann sutrete. Men se lyst på det - vi slipper å måke snø!! Det står i sidebaren her at du bor i Oslo - jeg var i Oslo i dag jeg også men så ikke snurten av sol. Det må ha vært mens jeg var inne i en butikk, så ergelig ;-)
Forøvrig syns jeg det er helt greit å ha noen uproduktive perioder av og til jeg - får man ikke tingene unna, er det sikkert fordi man trenger en hvilepause for å lade batteriene litt. For det må også gjøres!
Ønsker deg en fin uke!
TORUNN sa…
Det er så koselig å besøke bloggen din. Felles skjebne er felles trøst. Her på Vestlandet har det stort sett regnet siden tidlig i vår. Helt sant!
Men du har sannelig tatt noen nydelige bilder. Stell godt med degselv og prøv å finne små gleder i hverdagen. Hørte om noen som fant en bukett tulipaner på trappa si (uten navn). Kanskje er det en morsom ting å gjøre til noen du setter pris på.