Fargerikt teppe




Dette teppet lagde jeg til datteren min for 10-11 år siden. Fargene ble nok i stor grad bestemt av at det var disse fargene jeg hadde i mitt dengang begrensede stofflager, og at de passet inn på barnerommet. Fargesterkt er det hvertfall. Fargegjengivelsen på bildet over ble ikke helt riktig, bildet under stemmer bedre med virkeligheten.

Siden jeg lagde det forrige teppet hadde jeg fått en kollega som drev med lappeteknikk og quilting. Hun lærte meg masse, så denne gangen brukte jeg både skjæreutstyr til stoffene og quiltet teppet til slutt. Teppet er foret med ullvatt, så det er varmt og godt å tulle seg inn i en kald vinterdag.



Stoffet på baksiden er tynn, fin sateng som jeg kom over på salg. Opprinnelig var det rosa, men jeg farget det blått så det skulle passe til forsiden. Dette teppet er heller ikke i daglig bruk. Datteren vil heller ha farger på rommet som går i lilla, og en av veggene er malt i denne fargen. Det sier seg selv at dette teppet ikke passer så godt inn. Jeg synes ikke det gjør så mye egentlig, teppet holder seg jo i mange år og jeg er sikker på at det vil bli tatt i bruk igjen før eller senere. Det er jo ganske fint om enn litt spesielt!




Sannelig var det noen standhaftige roser og høstasters som fremdeles blomstret da jeg var ute for å ta bilder av teppet denne hustrige novemberdagen!

Ha en fin søndag!

Kommentarer

sol sa…
Deilig med pledd, selv om de ikke alltid passer til fargene man har ellers.
Sylke sa…
Knallfarger, virkelig... :) Det er kjekt med skjæreutstyr. Bruker det selv til det meste jeg syr - også til klær. Ha en god søndag!
didle sa…
Wow, for en jobb! Så utrolig flink du er:)
Anlen sa…
Dette var jo flott! Og så heldig du er som har roser enno, det er imponerende:)
Hanne sa…
Kjempefint teppe. Før du vet ordet av det, passer det inn igjen, så det er bare å holde på denne godbiten av et vakkert håndarbeid.
Ugla sa…
Lekkert. Jeg likte fargene kjempegodt, er nemlig veldig glad i rødt og blått (ok, min egen blogg gjenspeiler kanskje ikke det :-)