Veggteppe



Siden jeg har ganske ny blogg, benytter jeg anledningen til å vise fram noe jeg har lagd tidligere.
Dette teppet begynte jeg på da jeg var på kurs på Kathrines Quiltestue for noen år siden. Kurset var med Elisabeth Gjone og hun hadde laget et nydelig sengeteppe i dette mønsteret. Som vist på bildet ble aldri mitt teppe så stort. Denne typen teppe krever at man har et stort utvalg stoff i forskjellige farger og nyanser. Så vidt jeg husker gikk jeg vel tom for stoffalternativer i noen farger, men først og fremst gikk jeg nok tom for tålmodighet. Da var veggteppe et godt alternativ til å la det ligge sammen med alle de andre uferdige prosjektene mine.



Jeg ble litt overrasket da jeg så hvilket bakgrunnsstoff jeg hadde brukt, et fint PLUS-stoff fra Gamlebyen i Fredrikstad. Stoffet ble brukt som sengeteppe på 70-tallet i barndomshjemmet mitt. Skulle gjerne hatt dette morsomme stoffet nå og sydd vesker og andre ting av i stedet for at det var gjemt på baksiden av dette teppet.




Kommentarer

Sylke sa…
Prøvde å legge inn en kommentar tidligere, men så den ikke etterpå, så jeg prøver igjen :) Teppet ditt ble kjempefint, flotte farger! Lykke til med bloggingen, det tar litt tid å bygge opp en blogg, men det er veldig gøy. Er selv nokså fersk blogger :)
Fjellrosa sa…
ojjjjjj imponerende!!!!! har prøvd så vidt med slikt..og VET man må være veldig nøyaktig...!!! kjempelekkert og flotte farger
Hanne sa…
Å, så mye vakkert du lager. Veggteppet er praktfult, nydelige farger og sammensetning.Den grønne vesten din er også nydelig, lekker form, og skjønn farge. Du har virkelig sansen for form og farger.
Kjempeflott!! Gleder meg til å se mer.....
Ha en fin søndagskveld.
sissel sa…
Nydelig teppe, det kunne jeg ønsket meg :)
Ha en fin søndagskveld
Liv Irene sa…
Teppet var nydelig, og så fine avstemte farger!
syglad sa…
Så flott veggteppe og fargene ble så avslappende og se på..
Rett og slett vakkert, og bakstykket var knallfint:-)

Ha en fin kveld