Tre ting jeg ikke kan...




Nå prøver jeg meg på tre ting jeg ikke kan - samtidig! Inspirert av alle de flinke damene på Hobbyboden som lager så mye fint og får til det meste, har jeg begynt å strikke vanter med fletter etter engelsk oppskrift. Jeg har aldri strikket vanter, ikke strikket fletter og såvidt vært borti en engelsk oppskrift. Jeg har bestemt meg for å gjøre det på samme måte som man svelger en elefant: bit for bit, så får vi se hvordan det går.

Vrangborden med to rette og to vrange gikk fint! Nå har jeg startet på flettingen så vidt. Jeg knoter veldig med en ekstra strømpepinne som hjelpepinne og har seks pinner til sammen. Men, jammen ser det ikke ut til å flette seg, nesten som et lite mirakel jo!



Jeg ser at garnet nærmest har tovet seg litt i flettene, sikkert fordi jeg knuger så hardt på pinnene. Jeg fortsetter optimistisk, hvertfall til jeg skal sbegynne å trikke fem fingre etter engelsk oppskrift...

Garn: Drops Alpaca fra Garnstudio
Mønster: Knotty av Julia Mueller (Laris). Mønsteret er gratis på Ravelry

Kommentarer

mimouna sa…
Så tøff du er! Ser jo ut til å gå bra dette her, du er godt i gang med flettene.Lykke til videre!
Sommertid sa…
Ser veldig lovende ut...tror det kommer til å gå bra jeg...ett skritt av gangen..og får du ikke til...så ikke gi deg..prøv igjen på nytt.
Sylke sa…
Det går nok bra, øvelse gjør mester! Lykke til :)
Vibeke sa…
Det ser kjempefint ut! Lykke til videre :)
Det ser jo ut til å gå helt strålende! Tips - som jeg nylig lærte meg da jeg skulle strikke en lue med én million fletter på, og som sparte meg for mye tid: Fletting uten flettepinne. Jeg fant en fin forklaring på Grumperinas blogg http://www.grumperina.com/knitblog/