Rosa pc-veske til rosa mini-pc




Den yngste tenåringen har kjøpt seg en lekker liten rosa mini-pc med 10 tommers skjerm. Planen er at den skal være med på skolen. For å beskytte den mot den røffe tilværelsen i skolesekken, er det nødvendig med beskyttelse på ferden. Dermed trådde jeg til for å lage en veske som kunne beskytte den litt. Siden pc-en er rosa, må jo pc-vesken være rosa for å stå i stil. Dessuten en gylden anledning til å få avsetning for litt rosa stoff, som jeg sjelden bruker.

Så dette har jeg brukt helgen til. Når jeg ser på den lille saken, ser den ikke ut som noe som skulle fordre så mange timers arbeid, men det var noe med å skulle tenke ut mønsteret selv. Det er nemlig ikke min sterke side, jeg er ikke så flink til å se for meg hvordan det er lurt å gjøre ting, eller hvordan det vil bli hvis jeg gjør sånn eller sånn.

Resultatet er brukbart, selv om det er ting jeg ville gjort anderledes neste gang. Nå gjenstår å se om 13-åringen er enig i det når hun kommer i morgen og faktisk tar den i bruk.

Huskeliste til neste syprosjekt:

  1. Ikke frihåndsquilte med maskin når a) maskinen syr litt ujevnt og b) jeg ikke er helt i toppform og ikke klarer å holde på fart og konsentrasjon lenge nok til å få et jevnt resultat.


  2. Ikke ha så stor kontrast på stoffene på utsiden og innsiden når jeg quilter på denne måten. Den lyse overtråden blir lett dratt gjennom til den mørke innsiden når det quiltes ujevnt. Da synes alle feilene veldig godt.


  3. Sist, men ikke minst: huske å skifte fra 1/2-inch-syfot til vanlig før jeg begynner å sy siksaksøm, sånn at ikke nålen blir stående og sy i syfoten så nålen brekker og symaskinen begynner å sy ujevnt. Nå må maskinen atageligvis på service...sukk!


Ellers har jeg ikke sluttet å strikke, men jeg har noen julegaveprosjekter på gang. Her er en liten sniktitt:





Kommentarer

Sylke sa…
Veldig lurt med selvlaget beskyttelse for PC-en! Synes det ble fint. Håper det blir godt mottatt! Så kjedelig med symaskinen... håper det ikke tar lang tid og at det ikke blir så dyrt...!
Sommerfuglen sa…
Knalltøfft!
Tipper det er en fornøyd frøken i heimen.
Ha en strålende søndagskveld.
Hanne sa…
Utrolig stilig pc-veske :)
medina sa…
Regner med at tenåringen blir fornød1 den var stilig.
TORUNN sa…
Jeg kunne ha skrevet de samme punktene som deg. Jeg har tendens til å glemme å ta pause. Så merker jeg at jeg brekker nåler og syr feil. Men vi kan jo lære av våre feil. Menpc-etuiet så jo veldig fint ut.
Marit Irene sa…
Superfin, den var mer hot enn not!