Løper av restelapper



Jeg har hatt sytørke den siste tiden, eller egentlig de siste par årene hvis jeg skal være litt mer nøyaktig. Hver gang jeg har stått foran stoffbunkene har jeg mistet motet litt. Det er akkurat som ingen av stoffene riktig passer sammen, eller har riktig mønster og jeg har mistet motivasjonen. I våres kom jeg over en eske med firkanter som var igjen etter veggteppet jeg har skrevet om før.

Jeg bestemte meg for å sette sammen fire og fire lapper i vilkårlige farger, det skulle bare være to lyse og to mørke sammen. Siden jeg ikke trengte å velge stoffer kunne jeg kose meg med å sy. Det ble morsomt å se om det kunne bli et bra resultat selv om utvalget av stoffer var så tilfeldig.

Teorien var at det kunne bli bra bare det ble mange nok forskjellige lapper og det var kontrast mellom lys og mørk. Jeg ble i grunnen fornøyd med resultatet, men for sikkerhets skyld brukte jeg ensfarget lin på bakstykket så jeg kunne snu løperen hvis det ble for voldsomt. I sommer har jeg hatt linsiden opp må jeg innrømme, men nå har jeg snudd den igjen så den fargeglade siden lyser opp litt i høstmørket.






Jeg ønsker alle som er innom en god helg! :-)

Kommentarer

Så flott og fargerik denne löperen ble. Ordentlig til å bli glad av.
Hanne sa…
Kjempe fint teppe :)
Sylke sa…
Synes det ble fint med alle fargene :)
Hanne sa…
Herlig fargerik og flott!
Timotei sa…
Men dette var jo en kjempegod ide! Innimellom kan en jo bli helt "opprådd" og ikke ane hva en skal sy. Så blir en stående der og snu og vende på stoffbunkene uten å finne den minste motivasjon. Jeg har flere sånne små kvadrater liggende jeg også og nå vet jeg hva jeg skal bruke dem til!