Litt om høsten og andre småting



Høsten er vakker der den står i all sin fargerike prakt og pynter seg med rim i kantene. Men, det er en litt vemodig skjønnhet for man vet at det snart er slutt og all prakten ligger på bakken som gulbrune løvhauger.

Jeg synes høsten er fin helt til vi kommer til vintertiden. Etter det kommer høstmørket og omslutter oss alt for tidlig om ettermiddagen. Jeg synes det blir litt tyngre med de mørke kveldene for hvert år som går, og når vi kommer et stykke ut i november så lurer jeg på hvorfor jeg fortsatt bor her oppe i dette kalde, mørke landet og har glemt hvor deilig det er med de lyse sommerkveldene.

Så derfor tenkte jeg derfor jeg skulle lete fram noen sider av høsten som jeg synes er fine, litt sånn til oppmuntring.
Høstfargene har jeg nevnt, og en tur ut i hagen avslørte at det utrolig nok fortsatt er blomster som tappert holder stand mot nattefrosten! Er ikke det veldig uvanlig på Østlandet når det snart er november? Her er et utvalg fra hagen i ettermiddag:

 



Også har et strikkeprosjekt på gang som skal bli en gave. Det er derfor litt hemmelig foreløpig. Garnet viser jeg gjerne fram, det er Abuelita tjukk merinoull fra Pickles. Det er et fantastisk mykt og deilig garn med flott glans, jeg blir helt glad av å kjenne på det. Dette kommer jeg nok til å bruke mer, og må nok prøve den tynne varianten også. Høsten og vinteren er flott strikketid forresten, med stearinlys og innekos.




I dag morer jeg meg også med å prøve ut Photoscape et gratis fotoredigeringsprogram som er veldig enkelt og morsomt å bruke. Det er ingen sak å lage for eksempel fotomontasjer og rammer.

Jeg har plukket med meg en fin bukett høstasters inn som pynter opp på bordet:



Oså har jeg spist en tallerken deilig hjemmelaget tomat/grønnsakssuppe med laks. En kombinasjon av de to foregående dagers middager. God mat gjør meg glad, spesielt hvis jeg får til å lage den fra bunnen av, med gode råvarer:



Ha en fortsatt god dag!


Kommentarer

Hanne sa…
Nydelige bilder :)
Sylke sa…
Så fine bilder! Det er lurt å finne noen gode sider ved høsten for å muntre seg selv og andre opp ;) Og koselige blomster har du!
HobbyMegHer sa…
Så nydelige bilder!!! :0)
gyldenkron sa…
Nydelige bilder, og kjempekoselig å lese

Ha en fin kveld
Herlige høstbilder. Høsten er en utrolig vakker tid som så aboslutt må nytes! Nå vinteren kommer, det blir kald og mørkt...ja da får man nesten lyst til å gå i hi... Men så er det jo mye artig å finne på inne da! Håndarbeider, mimre mens man lager album med bilder fra året som har gått, blogge, se en god film osv...
Ha en fin dag!
Anlen sa…
Så mange flotte bilde! Eg likar hausten godt, både dagar med fint ver og dagar med surt innever:) Det er godt å vere inne og strikke då...