Julemysteriet del 4





Da var dagens del av julemysteriet løst. Det ble noen "flygende gjess" i dag og det gikk raskt og greit. Nå er det kanskje mulig å skjønne hvordan bitene skal settes sammen etterhvert, men det er bare å smøre seg med tålmodighet til i morgen. Da gir Nina oss svar på siste del av mysteriet. Syvegringen min har forsvunnet som dugg for solen for dette har gitt mersmak og jeg har lyst til å sy mer.
Det blir imidlertid ikke mer sying i dag, nå er det bare å stå på for å få resten av votten ferdig til i morgen kveld. Det er overraskende tidkrevende, men med pinne 2,5, tynt garn og avansert mønster (for meg hvertfall) er det kanskje ikke så rart.




Sola skinner her i dag, og rosene i hagen blomstrer utrolig flott til å være i oktober:




Kommentarer

tubakk sa…
Enig med deg i at dette var en grei måte å sy gjess på. Har fått skikkelig lyst til å sy noe stort med denne teknikken. Og som du kan se på bloggen min, så syr jeg enten store tepper, eller jeg syr så smått at du nesten ikke kan se det. Sånn sett blir dette mysteriet noe nytt, for det kan da ikke bli så veldig stort. Lykke til videre.... og med strikkinga di.
Petronella sa…
Så spennende med sånt jule- sy- mysterium. Jeg syr ikke patchwork selv og lar meg virkelig imponere av andres ferdigheter. Vottene dine blir nok også veldig fine til slutt. Garnet er flott og pinnestørrelsen enda mer ipmonerende. 2,5 er veeeldig tynne pinner, syns jeg.

Ha en fin søndag :-)
Muffin sa…
Åh jeg er spent på resultatet av alle symysteriene, har tittet på flere av deltakerne. Artig å følge med for en som ikke kan sy.
Drar også kjensel på kattevottene nedi her, artig at du strikker dem! Lykke til med finishen.