Julemysteriet del 1

I del 1 av julemysteriet skal vi finne fram eller eventuelt kjøpe det vi trenger av stoff og annet utstyr. Jeg har i utgangspunktet tenkt til å prøve å bruke av stofflageret mitt, jeg har jo ganske masse. Men, har jeg de riktige til dette prosjektet?



To røde stoffer med hvitt var greit, men 2 hvite med rødt? Beige med rødt er det nærmeste jeg kommer, men det kan kanskje gå. Kontraststoffet jeg har funnet fram foreløpig er lyseblått med roser, ikke spesielt "julete", men jeg tar utgangspunkt i disse foreløpig.

Det skal også være stichery for den som vil, og i utgangspunktet så hadde jeg tenkt å droppe det siden jeg ikke har gjort det før. Nå merker jeg at jeg har litt lyst til å prøve, så da bruker jeg kanskje et av de to ensfargete stoffene til det. Da må det handles inn tråd og penn, men det blir i morgen.

Jeg har funnet en liten bruksanvisning for stichery på NorthenQuilt som kan komme godt med for en nybegynner som meg.

Ellers er tommelen bra og den første votten er ferdig:


 



Den har noen småfeil, siden det er den første votten jeg har strikket! Men, jeg liker mønsteret veldig godt og mens jeg venter på del 2 av symysteriet skal jeg legge opp til vott nr 2. Bare fire dager til den skal være ferdig, så det er bare å henge i...

Kommentarer

9na sa…
Hei! De to røde stoffene er geniale, og beige med rødt er like ok som hvitt med rødt. Det blå kan være fint til det også, men tror du bør velge det blå til det som senere (på fredag)blir kalt for "lapp 4"...
Nina sa…
Jeg har også strikket kattevottene! De er gode å ha på :)

Lykke til med nr 2 og ha en fin kveld!!
TORUNN sa…
Så mye fint du lager!
Jeg kommer nok innom om og ser hvordan det går med julemysteriet.
Lykke til!