Fin gammel heklebok

Jeg har vært så heldig å få overta denne boka etter et bibliotek som skulle kassere den.




Boka er fra 1976, men er ikke på noen måte utdatert etter min mening. Den inneholder mange fine oppskrifter, og oppfordrer også til egen kreativitet og til å skape ting på egen hånd. Jeg er ganske grønn når de gjelder hekling, men på en lang biltur bestemte jeg meg for å prøve meg på lua på forsiden.


Lua ble heklet i restegarn: dobbelt 2-tråds merinoull fra Askeladen på heklenål nr 6. Jeg la ut litt ekstrå så den ble litt mer baggy. Jeg er fornøyd med resultatet, og kommer nok til å bruke flere av oppskriftene fra denne boka


Kommentarer

hobbyvenn sa…
Gratulerer med ny blogg. Luen var kjempetøff.
Lenedyret sa…
Du har absolutt grunn til å vera nøgd med resultatet, hua blei skikkeleg søt :)
Judith sa…
Flott bok du har fått tak i! Jeg er også så heldig å eie den (dvs, det er vel fortsatt min mors, men den bor hos meg...) Mye morsomme ideer i den. Lykke til med ny blogg:-)